Navormingen

Minimus maximus! Latijn als hefboom voor (anderstalige) leerlingen met taalachterstand

Geef leerlingen met taalachterstand een hefboom (Latijn) en een plaats (in je klas) en ze verzetten de wereld! Onderzoek wijst uit dat Latijn heel wat voordelen biedt voor leerlingen met taalachterstand. Toch kiezen deze leerlingen maar zelden voor Latijn, of haken ze snel af. In deze nascholing verneem je meer over de voordelen van Latijn voor deze doelgroep en krijg je uitgebreid de kans om problemen, oplossingen en ervaringen te delen met collega’s.

Datum: 
dinsdag, 20 februari, 2018 - 19:00 tot 21:00
Opleiding: 
Secundair onderwijs
Thema: 
Talen

Lees meer op de website van de Arteveldehogeschool

Latijn evalueren: geïntegreerde toetsing vanaf het 1ste jaar

 leraren Latijn volgen in hun lessen de leerplanvereiste om de taalstudie maximaal af te stemmen op leesvaardigheid en om taal, lectuur en cultuur zoveel mogelijk te integreren. Maar op toetsen en proefwerken neigen ze nog naar een meer traditionele aanpak. Voor de verschillende componenten van het vak overlopen we de voordelen en valkuilen van het geïntegreerde evalueren, waarin (lees)vaardigheid eerder dan kennisreproductie centraal staat. 

Datum: 
woensdag, 7 maart, 2018 - 14:00 tot 16:30
Opleiding: 
Secundair onderwijs
Thema: 
Talen

Lees meer op de website van de Arteveldehogeschool