Een schooljaar vol hoop

We vroegen aan onze respondenten waarop ze zoal hoopten voor zichzelf en hun leerlingen.

Een bloemlezing die een mens een goed gevoel geeft!

Waar hopen onze respondenten op voor zichzelf en hun collega's:

Waar hoop je op voor jezelf?

• Een fijn jaar vol verrassende ontmoetingen, vol werkplezier, vol rust ( minder planlast)
  • Dat het niet te hectisch wordt, dat ik nog voldoende momenten heb waarop ik in mijn hoofd niet met school bezig ben
  • Een eerste normaal schooljaar
  • Een klas met lln die niet te veel uitlopende leerproblemen hebben
  • Ik hoop dat ik een goede leerkracht word die een positieve impact heeft op de leerlingen.
  • Fijne leergierige leerlingen
  • Alle vakken geven op de manier die ik voorzien heb. Ik hoop op een jaar waar werkplezier primeert!
  •  Een inspirerend, vreugdevol en energiegebruik schooljaar
  • Groeien in procesbegeleiding
  • Als startende leerkracht het hoofd boven water weten te houden.
  • Goede gezondheid
  • Begrip en verbinding met leerlingen, collega's en directie
  • Niet voortdurend het gevoel te hebben achter de feiten aan te hollen, waardoor die mentale onrust wat reduceert.
  • Voldoening en uitdaging, zonder al te veel stress.
  • Een fijn jaar
  • Dat ik een op een positieve manier mijn rol als zoco kan uitvoeren
  • Dat ik als zorgjuf mijn taken kan uitvoeren waardoor ik leerlingen kan doen groeien op alle vlakken en dus niet constant vervangingen moet doen.
  • Dat ik het volhoud.
  • De kinderen van ons klas een fijn schooljaar bezorgen.
  • Rust dwz : minder druk en nog intenser kunnen werken met de kleuters naar de noden en behoeften van elk ...
  • Werkplezier
  • Ik hoop kinderen en collega’s graag (terug) te zien.
  • Gemotiveerde en enthousiaste leerlingen, gemotiveerde en enthousiaste collega’s, goede moed om na een zware dag toch weer positief te zijn, veel creativiteit, veel goesting

En wat hopen ze zoal voor hun leerlingen?

• Veel plezier, leergierigheid en vriendschap
  • Dat ze vlotjes door de leerstof fietsen
  • Leuke uitstappen en activiteiten die het plezier in het leren doen toenemen.
  • Een fijne klassfeer,vele vrienden
  • Ik hoop dat mijn (BSO) leerlingen beseffen dat ze waardevol zijn en evenwaardig aan hun leeftijdsgenoten in andere richtingen.
  • Positieve en leerrijke leerervaringen
  • Dat ze de motivatie hebben op hun best te doen en niet teveel andere zorgen.
  • Ik hoop dat mijn leerlingen graag naar de klas komen en zich thuis voelen. Dat ze zich goed in hun vel voelen en graag naar school komen. Dat ze het gevoel hebben dat ze ertoe doen, dat ze geliefd zijn en dat ze mogen zijn wie ze (willen) zijn.
  • Ik hoop dat àlle leerlingen voldoende veiligheid ervaren om te zijn wie ze echt zijn.
  • Dat ze zich thuis voelen in mijn klas en dat ze doorheen het jaar kunnen groeien op zowel persoonlijk als cognitief vlak.
  • Goede gezondheid
  • Dat ze weten dat er altijd een luisterend oor klaar staat. Dat ze zich uitgedaagd voelen.
  • Vooruitgang, groeien en openbloeien
  • Een goede thuis voor iedereen (waar ze die ook vinden)
  • Ambitieuze leerkrachten :))))) die vanuit een groeimindset het allerbeste uit hun leerlingen halen
  • Een normaal schooljaar met veel leerplezier overgebracht door enthousiaste leerkrachten en de nodige ondersteuning voor zij die het wat moeilijker (willen) hebben. Maar ook gewoon heel veel plezier met hun vrienden.
  • Dat niemand uitvalt dit schooljaar.
  • Dat ze zich thuis voelen in de klas
  • Dat kinderen zich blijven welkom en thuis voelen op school ... welbevinden is zoooo belangrijk ... daar start alles mee ... Een leuk jaar Ik hoop dat ze mij en elkaar elke dag graag (terug) zien.
  • Veel goesting, motivatie, ambiance, geen corona meer!