3 op 4 leraren in het secundair onderwijs maken zich zorgen over de motivatie van hun leerlingen

We kregen bij Teacher Tapp Vlaanderen de voorbije weken verschillende signalen van respondenten over motivatie-problemen bij leerlingen. Dit zorgde er voor dat we een vraag die we in januari stelden, bewust herhaalden. En de signalen werden bevestigd.

De voorzichtige conclusies van het rapport:

Met alle beperkingen die een online bevraging waar mensen vrijwillig kiezen om al dan niet mee te doen in het achterhoofd, valt het wel op dat volgens de respondenten van Teacher Tapp Vlaanderen er echt wel sporen te zien zijn van Corona bij hun leerlingen. Opvallend daarbij is dat de thema’s die de voorbije maanden terecht aandacht kregen in de media, leervertraging en mentale gezondheid, momenteel overschaduwd worden door uitdagingen op het vlak van motivatie, zeker in het secundair onderwijs.

Lees hier het volledige rapport.

Verschillende cijfers komen ook vandaag aan bod in dit artikel in De Morgen.