Wie is jouw onderwijsheld?

Wie is jouw onderwijsheld? Wie heeft jou gemotiveerd, of geïnspireerd, of sterker nog: jouw leven veranderd?
Enkele Teacher Tappers gaven ons het antwoord ...

• Meneer Putman (leraar chemie)
    Bevlogen lesgeven - soms wat chaotisch - en ook passies buiten de chemie (archeologie) die hij ook wou delen met geïnteresseerde leerkrachten.
  • Meneer Van Woensel
    De trekker en verdediger van onze OV4 type 9 school. Dag in dag uit kunnen we op hem bouwen als collega en leerkracht. Leerlingen van onze 4 klassen dragen hem op handen, collega's vervloeken hem soms maar iedereen van ons weet dat hij het steeds doet vanuit zijn overtuiging voor de leerlingen. Binnen 3 weken vertrekken we met onze school op Bretagnereis. 40 autistische puberende kinderen en 9 collega's samen een week op educatieve schoolreis. Hij heeft deze zomer een week opgeofferd om de reis al eens te doen om zeker geen verrassingen te hebben daar en de planning is duidelijk en afgebakend. Deze afgelopen krokusvakantie heeft hij terug 5 dagen opgeofferd om de reis te doen. Hij moest zeker zijn dat de planning voor de heenrit en terugrit op punt staan. Hij heeft 2 stadjes bezocht en een fotozoektocht opgemaakt en ervoor gezorgd dat de buschauffeur ook zijn rustmomenten heeft. Kortom, alles tot in de puntjes vanuit het standpunt voor onze kinderen met autisme. Hij is onze trekker en duwen. We love him en zoals gezegd soms we hate him want zijn enthousiasme is altijd en overal aanwezig.
  • Mr. Flor Will en Mr. Wim Vansteenkiste
    Door hen kreeg ik de ‘lesgeefmicrobe’ te pakken. Ik wou net zo warm en betrokken lesgeven als zij dat deden. Hun lessen waren voor onze klasgroep als thuiskomen. Studeren voor hun vak ging daardoor alsof het niets was.
  • Juf Ann
    Toen ik vorig schooljaar begon bij Sint-Gregorius kregen we aanvangsbegeleiding! Ann ontfermde zich vooral over mij. Ze bood hulp, een luisterend oor, ondersteuning! Dit schooljaar had ik het geluk in hetzelfde type te werken als haar. We zitten naast elkaar en ik kan haar alles vragen. Ze werkt elke dag keihard voor haar leerlingen. Ze is een fantastische leerkracht die door haar enthousiasme een slechte dag beter kan maken. We have each others back! Fantastische collega, mentor, leerkracht en vriendin! Iedereen heeft een Ann nodig in zijn leven!
  • Mevrouw Cooreman
    Ontwikkeling van baanbrekende educatieve methoden.
  • Meneer Francque
    Inspireerde topsommeliers en vond na pensioen nieuwe uitdaging door inzet duurzaamheid.
  • Mevrouw van Hecke
    Eeuwige zorger, zoveel trajecten gevolgd en begeleid. Leerlingen zijn dankbaar voor haar hulp in moeilijke situaties.
  • Meneer Weyler
    Inspireert muzikanten jong en oud bij Musicmasterclasses.be en Halewynstichting.
  • Meneer Defoort
    Mijn docent muziek in de lerarenopleiding. Omdat hij de liefde voor muziek uitdroeg in al wat hij deed. Hij ademde muziek. Was zo gepassioneerd. Na dertig jaar lesgeven weet hij me nog te inspireren en maak ik nog gebruik van het liedmateriaal uit die tijd.
  • Mevrouw Beerten
    Zij inspireerde, leerde me toneelspelen, gaf me zelfvertrouwen, deed me geloven in mezelf en ze keek verder dan mijn grote mond ;-).
  • Juf Lies
    Ze is mijn collega maar ondertussen ook al vele jaren mijn beste vriendin. Ze is een inspiratie voor mij en voor velen. Ze leeft en vecht voor haar leerlingen alsof het haar eigen kinderen zijn en is niet bang om daarvoor tegen een heilig huisje te schoppen als dat nodig is. Ze maakt zich daardoor soms niet bepaald populair maar dat houdt haar niet tegen. Ik leerde al heel veel van haar en kan ook steeds bij haar terecht om te ventileren, ideeën af te toetsen, te praten en te lachen. Ze kan een klas managen als de beste en zorgt ervoor dat elke leerling in haar klas graag naar school komt en zich graag gezien voelt. She’s the best.
  • Mevrouw Dupan
    Ze geloofde in mij. Ze legde de lat hoog en toonde begrip.
  • Meneer Van Baelen
    Hij gaf ontwikkelingspsychologie tijdens mijn opleiding en maakte mij een keigrote fan van Vygotsky en de zone van de naaste ontwikkeling.