Vorming & begeleiding

Nieuw!

We leven in een wereld vol uitdagingen, iedereen is ondertussen op de hoogte van de noodzaak aan een duurzame ontwikkeling van onze planeet. Maar hoe zorg je ervoor dat de ‘architecten’ van een duurzame toekomst bij jou in de klas zitten?

Tijdens 4 thematische workshops voor basisonderwijs krijg je ondersteuning om zelf aan de slag te gaan. Meer informatie en inschrijven via Partners in Leren of bekijk hier ons aanbod.

Geen droge lezingen, maar hands-on workshops waar samen bouwen aan het leren van morgen centraal staat. Op het menu: breed inzetbare denkkaders, toffe technieken waar je in de klas mee aan de slag kunt, samen good practices bedenken en vooral veel doén. Zin om mee te bouwen aan het leren van morgen? Welkom bij de toekomstarchitecten!

DATUMOnderwerp
26/09: 9u30-12u & 19/2: 13u30 - 16u00Toekomstarchitecten: aan de slag in de klas!Meer info
19/10: 13u30-16u00 & 8/3: 13u30 - 16u00Toekomstarchitecten: aan de slag in de moestuinMeer info
22/11: 13u30-16u & 18/4: 13u30 - 16u00Toekomstarchitecten: buiten de klas- & schoolmurenMeer info
13/12: 13u30-16u & 16/5: 13u30 - 16u00Toekomstarchitecten: Iedereen doet mee!Meer info

Nieuw!

Design Thinking (DT) is een methodiek, gebaseerd op processen binnen productontwikkeling en -innovatie, waarbij men op een creatieve manier zoekt naar een oplossing voor een bepaald probleem of professionele nood. Design thinking (DT) is een ideale methodiek om samen ideeën te delen en te verrijken.

Dit jaar bieden we binnen Partners in Leren een traject aan van 3 sessies: deelnemers ontwerpen zaken vanuit een bestaande ontwikkelingsnood (en dus relevant voor de eigen praktijk), volgens de principes van Design Thinking. Meer info & inschrijven.

Begeleiding & vorming op maat

Workshops, begeleiding en vormingen op maat voor zowel docenten, studenten, leerlingen, begleiders, leidinggevenden, … en op locatie zijn steeds mogelijk. Je kan ons steeds contacteren om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken. Vul hier je contactgegevens in, met vermelding van je concrete vraag, en we contacteren je zo snel mogelijk.

Basisonderwijs: thomas.remerie@arteveldehs.be

Secundair onderwijs: eef.thoen@arteveldehs.be