Hoofdmenu

Verkorte educatieve bachelor - LIO-traject

De leraar-in-opleiding geeft reeds les en volgt de lerarenopleiding via een LIO-traject met een groot aandeel werkplekleren.
Dit traject duurt standaard 1,5 jaar voor Verkorte educatieve bachelor.
We lichten graag de eigenheid van het LIO-traject verder toe in volgende brieven:

Een overzicht van de 30 studiepunten 'Praktijk' en wat dit inhoudt:
PDF icon 2023-2024_overzicht_lio-praktijk_osv.pdf

De uitgebreidere handleidingen kan de leraar-in-opleiding steeds bezorgen aansluitend bij het Praktijk-luik waarvoor deze inschreef.

De leraar-in-opleiding toont een heel aantal te bewijzen competenties voor het lerarendiploma aan op de werkplek. Een overzicht van de verwachtingen hiertoe vanuit de opleiding staan opgelijst in een document dat ook gebruik wordt als instrument voor reflectie:

We vragen de vakmentor, een collega op de werkplekschool met eenzelfde vakdidactische achtergrond, om jaarlijks 1 of 2 keer te observeren bij de LIO-student. Het begeleidingsdocument is bedoeld om feedback te noteren die nadien met de LIO-student besproken wordt:

Onze hartelijke dank om mee zorg te dragen voor de leerkrachten van vandaag en morgen!