About Climate Living Lab

Climate Living Lab is een project gesubsidieerd door de Vlaamse Overheid - Departement Onderwijs en loopt gedurende 2 academiejaren van september 2019 tot augustus 2021. Dit project viel ook in de prijzen bij GENE, het Global Education Network.

Het Climate Living Lab bestaat uit de ClimateFactory en het ClimateLab. Deze twee onderwijsinnovaties vullen elkaar aan en versterken elkaar.

ClimateFactory is een open coalitie van studenten, personeel en externen die klimaatvraagstukken binnen en in de buurt van de Arteveldehogeschool aanpakken. Studenten kunnen op vrijwillige basis of via het curriculum (taken, BAP's, enz.) deelnemen aan de ClimateFactory.

Complexe vraagstukken met een sociale en maatschappelijke impact worden doorgespeeld naar ClimateLab. In het ClimateLab werken studenten gedurenden een volledig semester aan dit complexe vraagstuk.

De ClimateFactory volgt de voortgang van de projecten binnen het ClimateLab op via verschillende gates. De ClimateFactory staat ook in voor de concrete implementatie (indien van toepassing) van projectideeën ontwikkeld door het ClimateLab.