aanbod voor studenten.

Vrijplaats is een ideale stageplek of uitvalsbasis voor je bachelorproef. Onze werkplek ligt op campus Kattenberg, waar vooral de lerarenopleidingen secundair onderwijs aan de slag zijn, maar studenten van alle opleidingen zijn welkom als medeonderzoeker.

• We vertrekken steeds vanuit een authentieke context. Er is een nood in de praktijk om educatief materiaal te ontwikkelen.
  • We werken samen met die praktijk (educators, leerkrachten, jongeren, pedagogisch begeleiders, experten).
  • Studenten van verschillende opleidingen werken samen in interdisciplinaire teams. Een vrijplaatsbegeleider en externe uit de praktijk versterken hen.
  • We ontwerpen educatief materiaal via design thinking. We verkennen de uitdaging uit de praktijk voor we ze gaan verwerken. Prototypes worden ontwikkeld, uitgetest in de praktijk en beter gemaakt, voor we opleveren.

Gezocht: projectleider of -medewerker

Je stapt in in een van onze lopende projecten of levert een eigen idee aan. We bekijken samen waar de noden en kansen liggen, brengen je talenten in kaart en zoeken een match met het team.

Gezocht: pragmatische all-rounder

Naast de projectwerking zijn we steeds op zoek naar sterke studenten die graag communicatie opvolgen, onderzoeksgroepjes organiseren, netwerking op poten zetten, ... Kortom, zelfstandige, flexibele werkers met een neus voor efficiëntie.