cultuureducatie.

Vanuit de visie van Cultuur in de Spiegel trekken we het soms traditonele muzische of artistieke verhaal breder open. We zoeken linken met onderzoeksprocessen en denken na over verbeelding en hoe we samen naar de wereld rondom ons kijken. Linken met STEAM of tinkering zijn dan nooit ver weg.

STAM GENT

Samen met het team van het STAM ontwerpen we nieuwe leerervaringen voor de educatieve trajecten in het museum & bekijken we waar we linken kunnen leggen met de buurt.

OP MAAT

Trajecten op maat zijn altijd een mogelijkheid! Samen met leerkrachten uit verschillende disciplines bekeken we in academiejaar 20-21 al doende hoe de principes van design thinking kunnen ingezet worden binnen de projectwerking van de Gentse Freinetmiddenschool. Ook vanuit Artevelde Academy worden trajecten met Vrijplaats aangeboden, in 21-22 begeleidden we zo KOBOS in Kapelle-op-den-Bos, waar leerkrachten en leerlingen samen met een kunstenaar aan de slag gingen om verschillende campussen bij elkaar te brengen, en De Beuk in Aalter, waar een projectweek rond het thema 'uniek' werd voorbereid.