Studentenconsultancy

Een praktijkgericht probleem?

Heeft u een praktijkgericht probleem binnen uw organisatie dat u graag wil laten onderzoeken? Dan is het mogelijk om deze opdracht toe te vertouwen aan een groep laatstejaarsstudenten als afstudeerproject. Onze studenten werken hiervoor samen in twee onafhankelijke teams van vier à vijf studenten. Op die manier krijgt u op het einde van de rit twee onderzoeksrapporten in handen. De nieuwe bachelorproeven gaan van start in februari 2018 en u kan de eindresultaten verwachten eind juni 2018.

Onderzoekstopics

Een heel ruim gamma van topics kan het onderwerp zijn, en is gelinkt aan de verschillende afstudeerrichtingen waartoe onze studenten behoren.

Mogelijke onderwerpen voor de studenten Event- en projectmanagement zijn meer bepaald (maar niet beperkt tot):

• Eventanalyse- en optimalisatie
  • Digitale communicatie
  • Cross-over, live en digital trends in de eventbranche

De studenten Management Assistant werken onder meer rond:

• Personeelsbeleid
  • Procesanalyse- en optimalisatie
  • Taal- en communicatiebeleid

De studenten Medical Management Assistant zijn dan weer sterk in:

• Procesanalyse- en optimalisatie vanuit het kwaliteitsdenke
  • Communicatie tussen patiënt en zorgverstrekker
  • Verbetering van de dienstverlening.

Begeleiding

De studenten worden intern begeleid door een docent van de Arteveldehogeschool die hen wekelijks opvolgt en bijstuurt. Als opdrachtgever zal u op 3 à 4 momenten in contact komen met de studenten:

• Tijdens de briefing bij aanvang van de bachelorproef waarbij u het algemene thema en de verwachtingen kadert
  • Tijdens de tegenbriefing door de studenten waarbij zij hun plan van aanpak aan u voorleggen
  • Tijdens de uitvoering van de bachelorproef moedigen wij de studenten aan om minimaal 2 maal contact op te nemen om verdere vragen te stellen
  • Eind juni zal u tenslotte uitgenodigd worden voor de eindoplevering van de resultaten.

Kostprijs

Wij vragen een (kleine) administratieve bijdrage van 250 EUR (excl. BTW).

Contact

Kaart uw vraagstuk bij ons aan via projectofficeOFM@arteveldehs.be en wie weet krijgt uw probleem een pasklaar antwoord.