TTVL wordt vermeld in Klasse over bijles

Data van Teacher Tapp wordt vermeld in een nieuw artikel in KlasseMoet bijles de leerachterstand tackelen?

“In 2016 stelde het Katholiek Onderwijs dat bijles de taak van de school is. In principe sta ik daarachter. Maar vandaag kampen heel wat leerlingen met leerachterstand door corona en het afstandsonderwijs. Bepaalde doelgroepen volgden zomerschool, anderen glipten tussen de mazen van het net. In de app Teacher Tapp geeft 48% van de 247 leraren die enkel in het aso lesgeven en 58% van hun collega’s die alleen in tso staan (127 respondenten) aan dat hun leerlingen slechter scoorden op toetsen en examens in december dan andere jaren.”

“Leraren en scholen zitten al op hun tandvlees en slagen er niet altijd in om iedereen bij te spijkeren. Bijles kan een oplossing zijn, als een leerling eerst alle remediëringstrajecten van zijn school doorliep en met achterstand blijft kampen.”