Buurt in de campus, campus in de buurt

Buurtcampus is een project van Arteveldehogeschool dat inzet op het verweven van de campus en de buurt: we brengen de buurt naar de campus en de campus naar de buurt. We leiden onze studenten op in en met de buurt en geven een plaats aan de buurtbewoners en -organisaties in de campus. Als transitieproject zetten we vandaag experimenten op om het leren, leven en werken van morgen vorm te geven.

In de toekomst wil Arteveldehogeschool zijn campussen niet langer geïsoleerd in de ruimte zien staan maar maken ze deel uit van het sociale, culturele en economische weefsel van de buurt en de stad. We willen bruisende, permeabele campussen die behoren tot de publieke ruimte en waar hoger onderwijs in contact komt met de lokale gemeenschap, organisaties, scholen, overheden en bedrijven.

Logo sponsors