Gebeurde er iets grappigs deze week? 10 grappige situaties

Op vrijdag vroegen we of er iets grappigs gebeurd was de voorbije week op school. Dit waren de antwoorden:

Maar we gaven onze respondenten ook de kans om de anekdotes te delen.

Dit is een bloemlezing uit de vele reacties die ons werden ingestuurd. Dank aan iedereen om dit met ons te delen, we hebben vaak mee zitten gniffelen!

Het was deze week 3 koningen wat voor Els deze situatie opleverde:

De kinderen vertellen het kerstverhaal na: 'Er wordt verteld dat de wijzen cadeautjes meebrachten voor Jezus: goud, mirre en wiet.' ;)

Sarah maakte een van de meest grappige situaties mee die ingediend werden:

Tijdens de les seksuele voorlichting in het zesde leerjaar ging het over voorbehoedsmiddelen. Er kwamen condooms met smaakjes als voorbeeld en ook met 'ribbeltjes'. Waarop een leerling doodsersieus vroeg: "Juf, is dat dan voor blinden?"

Al komt Joke dicht in de buurt:

De kinderen moesten een zin schrijven met een bevel. Een pientere leerling schreef: Stop met afkijken! De buur schreef net dezelfde zin...

Ann vertelde ons:

1 van mijn lln komt online (meestal zonder camera maar nu dus met) en ik zeg: ‘ooooh heb jij blokjes?’ En zij zegt: ‘mevrouw, al bijna 2 jaar’ Ikke: ‘hum, dat is me nog nooit opgevallen!’ De leerling: ‘natuurlijk niet, mevrouw...mijn masker...’ Oooooh jeeee, goe bezig dus ;-)

Michelle maakt dit mee:

Vandaag bleef mijn broek haperen aan mijn stoel omwille van een loszittende vijs. Ik riep spontaan en nogal luid "oooo nee toch geen gat in mijn broek?!" Waarop een leerling zei "aja mevrouw er zit toch al een gat in uw broek?!"... Juist ja! Hilariteit alom... de ogen fonkelen en de wangen werden rood onder de mondmaskers.

Een verhaal van anoniem:

Een leerling van mijn 3e klas zat mijn zijn vinger te prutsen aan het holle ijzeren buisje dat ervoor zorgt om de lessenaar te openen. Hij ging rechtstaan , zei niets en probeerde ongemerkt de rekenoefeningen verder te maken terwijl zijn vinger duidelijk vastzat in het buisje.
Uiteindelijk zei hij: Juf , ik zit vast.
Waarop ik zonder woorden mijn gietertje nam, wat water over zijn vaste vinger deed en deze er tot zijn verbazing moeiteloos uittrok.
Hilariteit in de klas.

Een verhaal van een andere anonieme respondent:

Een kind liet ons maandag weten dat hij op reis geweest was in het buitenland. Lichte paniek ontstond, dus hebben we snel de ouders gebeld. Toen kwam de aap uit de mouw: de familie was met de trein op stap geweest. Het kind had forcing nooit gedaan en t was voor hem een spannende reis naar het buitenland geworden terwijl de familie eigenlijk naar de dichtstbijzijnde grote stad was geweest.

Een andere anonieme respondent maakte dit mee in de afstandsles:

In de afstandsles Frans: Een leerling zei dat ze het woord "prénom" altijd als "achternaam" had geleerd. Ik zei: Ah, nee, "pré" betekent "voor". Denk maar aan "prehistorie", vóór de geschreven geschiedenis. Een leerling roept enthousiast: "Wajow, zo zot, mevrouw! Ik wist niet dat ze het woord "prénom" al kenden in de prehistorie!" Ik vond het spijtig om zijn enthousiasme te moeten temperen en het opnieuw uit te leggen.

Een goede vraag:

In de les godsdienst: mevrouw, toen Jezus daar aan het kruis hing, toen riep die toch de mensen toe dat ze met stenen mochten smijten naar hem, hé??

Leen sluit deze reeks af met een mooi verhaal:

Een van mijn puberleerlingen is zo trots op zijn beginnend snorretje. Geregeld komt hij het even tonen, terwijl hij zijn mondmasker eventjes wat naar beneden doet en over de dons haartjes wrijft.
Het begon als grap toen zijn profielfoto bij de online lessen een man met een grote snor bleek te zijn. Intussen is het een leuke inside joke. En hij is er oprecht trots op.

Fijne week aan iedereen!

Sofie, Geert en Pedro