De lijst met favoriete onderwijsliedjes van onze respondenten

We vroegen recent naar jullie favoriete onderwijsliedjes. De absolute nummer 1 is Ruimtevaarder van Kommil Foo. We stopten alle nummers in een Spotifylijst. Die kan niet eclectischer. Laat je onderdompelen in de wijze en enigszins zotte muziekwereld van de respondenten van Teacher Tapp.

Ruimtevaarder van Kommil Foo. Omdan  we er steeds rekening mee houden welke negatieve invloed woorden als 'Je bent een domkop ...' hebben. Gelukkig werkt dit ook in de andere richting.

Liedjes zoals 'When I kissed the teacher' van ABBA, 'Lied der officiële school' van Jan Broeckx, 'Mama's en papa's' van K3, en 'Avoir (Meester, hij begint weer!)' van Jacques Vermeire, zaten helemaal in het thema maar haalden nipt de top 10 niet. Iemand raadde 'Cycles' van Frank Sinatra aan voor leerlingen die het even niet meer zien zitten.

We leerden ook nieuwe nummers kennen, zoals de 'Education song' naar Grenade van Bruno Mars, 'Nog een keer' van Meester Jesper, en 'F*cking thank you' van Guy with the hair. We kregen zelfs zoiets als 'Het au-lied' doorgestuurd:

Au, wat doet dat pijn,
wat doet dat pijn al die woorden in mijn hoofd.
Alle woorden met een au stop ik vandaag in mijn hersenpan:
Laura heeft de auto van de paus met blauwe saus overgoten.
Ze pikte ook een veer van die mooie Pauw. Dat vond iedereen maar flauw. Auu