Het Teacher Tapp-team groeit!
Het vaste Teacher Tapp-team bestaat al enkele jaren uit Pieter Demeyer en Stéphanie Vanderheeren. In het schooljaar 2025-2026 krijgen we er maar liefst drie nieuwe gezichten bij!
- Freya Van Acker versterkt het team met haar expertise in het kleuteronderwijs.
- Karel Verjans neemt in september de fakkel even over van Pieter en brengt ervaring mee uit het basisonderwijs en schoolleiderschap.
- Julie Van Doorselaere loopt gedurende drie maanden stage bij Teacher Tapp en duikt mee in de wereld van onderwijsdata.
Lees verder om meer te weten te komen over wie ze zijn en wat hen drijft.
Het huidige team
Stéphanie Vanderheeren is projectleider van Teacher Tapp Vlaanderen. Zij heeft een achtergrond als leraar lager onderwijs, maatschappelijk werker, en behaalde een master in de educatieve studies. Sinds 2013 is ze actief als docent en onderzoeker aan de lerarenopleiding lager onderwijs van de Arteveldehogeschool. Al enkele jaren combineert ze die rol met een onderzoeksopdracht aan Universiteit Gent. Binnen Teacher Tapp is Stéphanie het eerste aanspreekpunt voor alles wat met de app te maken heeft.
Pieter Demeyer is leraar Frans, geschiedenis en aardrijkskunde, en opgeleid als politicoloog. Na ervaring in het secundair onderwijs is hij sinds 2008 verbonden aan de lerarenopleiding lager onderwijs van Arteveldehogeschool. Daar geeft hij les over de inhoud en didactiek van mens en maatschappij, identiteit en digitale geletterdheid, en begeleidt hij studenten tijdens hun stage. Met een passie voor onderwijsactualiteit slaat Pieter graag de brug tussen de snelle digitale evolutie in de maatschappij en de uitdagingen binnen het onderwijs.
Freya Van Acker behaalde een master in de klinische psychologie en een bachelor in het kleuteronderwijs, waarna ze 8 jaar als kleuterleerkracht heeft gewerkt. Momenteel is ze aan de slag als docent en stagebegeleider in de lerarenopleiding kleuteronderwijs aan Arteveldehogeschool, wat ze combineert met een job als klinisch psycholoog in een groepspraktijk voor kinderen en jongeren. Heel wat ervaring en visie om het kleuteronderwijs te vertegenwoordigen bij Teacher Tapp!
Karel Verjans is leraar lager onderwijs en gewezen directeur van een lagere school. Hij gaf 15 jaar les in het tweede, vijfde en zesde leerjaar, waarna hij aan de slag ging als beleidsondersteuner en vervolgens als schoolleider. In die laatste rol stond hij 7 jaar aan het roer van een lagere school. Vandaag is Karel docent aan Arteveldehogeschool waar hij vooral didactische vakken geeft en studenten begeleidt tijdens hun stage.
Julie Van Doorselaere volgt de Master of Science in de Pedagogische Wetenschappen, afstudeerrichting Pedagogiek en Onderwijskunde, aan Universiteit Gent. Daarnaast is ze gestart met de Educatieve master in de Gedragswetenschappen. Tot eind november loopt ze haar onderzoeksstage bij Teacher Tapp, waar ze onderzoekt hoe lerarenopleidingen hun curricula beter kunnen afstemmen op de actuele noden en verwachtingen van het onderwijsveld.
Een stukje geschiedenis
Teacher Tapp Vlaanderen zag het levenslicht op 5 oktober 2020, met Pedro De Bruyckere, Geert De Meyer en Sofie Vanassche als drijvende krachten. Door het grote succes werd het team snel uitgebreid met Sarah Thys en Stéphanie Vanderheeren. In het schooljaar 2022-2023 namen we afscheid van Sofie, Geert, Sarah en Pedro die nieuwe professionele paden verkenden. Sindsdien zette Stéphanie haar schouders verder onder de app, samen met Pieter Demeyer. Gedurende de daaropvolgende jaren sprongen ook Luca De Coninck en (opnieuw) Geert bij, elk voor een langere periode, maar hun engagement is intussen afgerond.