Live podcast over differentiatie!

Op woensdagnamiddag 24 april bundelen Teacher Tapp Vlaanderen, Buiten de krijtlijnen en Arteveldehogeschool de krachten voor een boeiende live podcast over differentiatie (Kattenberg 9, 9000 Gent, 14.00u).

Centrale vraag: hoe pas je effectieve differentiatie toe in de klas?

In de live podcastopname wordt een gesprek gevoerd tussen Rinke Vanhoeck (Buiten de Krijtlijnen), expert Kristel Vanhoyweghen (Hoofd Onderwijs en Training bij het Expertisecentrum Onderwijs en Leren) en ervaringsdeskundige Maxime Bultheel (Leraar, zorgcoördinator en begeleider schoolteams).

Of je nu leraar, lerarenopleider, schoolleider, student of onderwijsondersteuner bent, alle onderwijsprofessionals zijn welkom. Deze live podcast biedt waardevolle inzichten en praktische tips. Ook jouw stem zal weerklinken in het gesprek, want de voorbije weken stelden we aan alle respondenten van Teacher Tapp verschillende vragen over differentiatie. De resultaten, gegeven door meer dan 1000 leraren, directeurs, zorgleerkrachten of andere onderwijsprofessionals vormen de rode draad in dit gesprek. Daarnaast is er ook ruimte om zelf vragen te stellen.

Inschrijven kan via deze link.

Over Kristel Vanhoyweghen

Kristel gaf meer dan 20 jaar wiskunde in het secundair onderwijs. Na haar studies MSc Onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit van Nederland ging ze aan de slag als lerarenopleider aan de Karel de Grote Hogeschool te Antwerpen. Hier doceerde ze de vakken Leren en ontwikkelen en Algemene didactiek aan toekomstige leraren secundair onderwijs en nieuwe docenten aan KdG.  Ze werkte er ook als stafmedewerker op de dienst onderwijsontwikkeling. Als auteur van het boek ‘Wijze lessen’, zet ze nu mee haar schouders onder ExCEL, waar ze o.a. instaat voor de professionaliseringstrajecten voor leraren secundair onderwijs en hoger onderwijs.

Expertise: didactiek, formatieve evaluatie en feedback, differentiatie en leer- en studeerstrategieën.

Over Maxime Bultheel

Maxime stond acht jaar voor de klas in het lager onderwijs te Hoevenen. Daar kreeg hij de kans om in alle leerjaren les te geven behalve het eerste. Deze fijne ervaring als klasleerkracht werd gevolgd door twee leerrijke schooljaren als zorgcoördinator en aangevuld met het geven van vormingen. Uit leergierigheid en om zijn eigen praktijk te versterken, volgt Maxime de Masteropleiding Opleidings- en onderwijswetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen.

Expertise: didactiek voor het basisonderwijs en differentiatie.