Na een eerste schoolweek: een kleine terugblik en enkele prangende vragen beantwoord!

De eerste schoolweek met Teacher Tapp in Vlaanderen is achter de rug en de lancering heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen. Op dag twee deed al 1 procent van alle leraren in Vlaanderen mee met de dagelijkse bevraging. Ter vergelijking: momenteel zit de Britse versie na drie jaar zowat aan twee procent. De komende dagen gaan we dieper analyseren welke profielen er allemaal meedoen.

Met de lancering komen er ook vragen en graag behandelen we deze hier.

De meest gestelde vraag was: waarom mogen wij, docenten van volwassenonderwijs, DKO, Basiseducatie, hoger onderwijs niet meedoen?

Dit is een terechte vraag, en eentje waar we zelf lang over hebben moeten nadenken voor de lancering. Voor zowel de vragen als de software was het aangewezen om bij de release ons te focussen en dus bepaalde groepen nog niet mee te nemen in de dagelijkse bevraging. Het is expliciet de bedoeling dit binnenkort wel te doen. Nog heel eventjes geduld dus...

De vragen die gesteld worden lijken meer op maat van het lager onderwijs dan het kleuteronderwijs?

Deze eerste week hebben we getracht zo algemeen mogelijke vragen te stellen. Het platform laat toe om vragen af te stemmen op verschillende soorten  respondenten  en ook de dagelijkse tips kunnen we specifiek afstemmen op bijvoorbeeld leraren in het kleuteronderwijs, lager onderwijs,… Tegelijk betekent dit ook een verveelvoudiging van ons werk. Het is effectief de bedoeling dat we in de loop van volgende week beginnen experimenteren met meer gerichte vragen, maar er zullen natuurlijk altijd gemeenschappelijke vragen blijven die voor iedereen in het onderwijs relevant zijn.

Ik raak niet voorbij het profielscherm?

Elke lancering van een nieuwe app kan leiden tot bugs, hoeveel tests je ook doet. De lancering van de Vlaamse versie van Teacher Tapp ging samen met de internationale release van de derde versie van de app. Hier bleek dus 1 bug in te zitten, maar in de loop van woensdag is V3.01 uitgekomen die het probleem zou moeten hebben verholpen. Indien het zich toch nog voordoet: de tip is bij het registreren als gebruiker de meldingen van Teacher Tapp (even) aan te zetten (of toe te laten) in de instellingen van je telefoon.

De eerste twee pagina’s zijn in het Engels?

Klopt, de eerste twee pagina’s zijn op dit moment nog gelijk voor elke gebruiker in het Verenigd Koninkrijk, Ghana, Nederland en Vlaanderen. Het is de bedoeling dat er na verloop van tijd een taalkeuzemenu komt als eerste pagina bij het eerste gebruik van de app. Hiervoor is momenteel nog geen timing bekend.

Waar kan ik alle resultaten en tips terugvinden?

Via de app zelf heb je altijd toegang tot de resultaten en tip verbonden aan de laatste drie vragen. Via onze Facebookpagina, Twitterpagina, Instagram en LinkedIn-groep worden de resultaten dagelijks gedeeld en kan je ook de de antwoorden op eerder gestelde vragen terugvinden. De tips en resultaten worden ook wekelijks gebundeld op www.deleraardenkt.be Dank aan iedereen die de app al heeft uitgeprobeerd en gebruikt. Er staan nu al veel leuke en interessante vragen en tips klaar voor de komende week!