Podcast seizoen 2, episode 1: De leraar denkt over leerlingenparticipatie

Er is een nieuwe aflevering van de Teacher Tapp Vlaanderen podcast in samenwerking met Buiten de Krijtlijnen: De leraar denkt over leerlingenparticipatie.

Dankzij Teacher Tapp, een gratis app die je elke dag de kans geeft om drie meerkeuzevragen te beantwoorden die aansluiten bij de dagelijkse praktijk of de actualiteit van het onderwijs, weten we hoe de leraar denkt over leerlingenparticipatie. Maar voor een keer weten we nog meer. Want dankzij de Waddist App, een gratis app waar jongeren van 12 tot en met 30 jaar kunnen delen wat ze denken, voelen en meemaken op een laagdrempelige manier, weten we ook hoe leerlingen denken over leerlingenparticipatie. Elke dag krijgen de Waddisters drie anonieme vragen over thema's uit hun leefwereld, waardoor de Waddist-app een schat aan data over jongeren verzamelt. De vragen werden opgesteld in samenwerking met Onderwijscentrum Gent. Liesbet De Lepeleire, onderzoeker en lector aan de Arteveldehogeschool, analyseerde de resultaten en geeft duiding.

Beluister hier de aflevering!