Bronnen didactische insteken
- De Buyckere, P. (2017). Klaskit. Tools voor topleraren. Leuven/Culemborg: Lannoo Campus/Anderz.
- Driver, R. (1995). Constructivist approaches to science teaching. In L.P. Steffe & J. Gale (red.). Constructivism in education (pp. 385-400). Hillsdale (NJ): Lawrence Erlbaum Associates.
- Heyrman, R., Vandenbroele, L., & Verstraete, L. (2018). Actualiteit. In A. Steegen (red.), Vakdidactiek aardrijkskunde. Leraar worden en zijn (pp. 71-74). Kalmthout: Pelckmans Pro.
- Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). (2016). PISA 2015 results (Volume II): Policies and practices for successful schools. OECD Publishing.
- Strubbe, K., De Poorter, J., Van Landeghem, J., De Lange, J. (2018). Big Ideas Great Science. Opgeroepen op 5 juli 2020 van https://bigideasgreatscience.wordpress.com/.
- Van Hasselt, M. & Knijff M. (2015) Werken met de actualiteit in de klas. In: Levende Talen Magazine, 5, 16-19.