• Inloggen
  • www.arteveldehogeschool.be
  • NR(T)
  • Vakkenintegratie
  • Didactische insteken
  • Differentiëren en remediëren
  • Praktijkvoorbeelden
Menu
  • NR(T)
  • Vakkenintegratie
  • Didactische insteken
  • Differentiëren en remediëren
  • Praktijkvoorbeelden
  • Inloggen
  • www.arteveldehogeschool.be

Bronnen differentiëren en remediëren

  • Berben, M., & van Teeseling, M. (2014). Differentiëren is te leren! Omgaan met verschillen in het voorgezet onderwijs. Amersfoort: CPS Onderwijsontwikkeling en advies.
  • Bolle, L. & Vandenbroele, L. (2015) Binnenklasdifferentiatie in de  kleine  vakken:  hoe? zo! Gent: Arteveldehogeschool (onuitgegeven PWO-project).
  • Coubergs C.  Struyven K., Engels N., Cools W. , & De Martelaer K. (2013). Binnenklasdifferentiatie. Leuven: Acco.
  • DIVA (2017). Opgehaald van http://www.diversiteitinactie.be.
  • Förrer, M., & Janssen, A. (2000). Verder met klassenmanagement. Uitgeverij Amersfoort.
  • Goemans, A. & Steegen, A. (2015). Differentiatie in de lessen aardrijkskunde. Een haalbare kaart! Leuven: Acco.
  • Hajer M & Meestringa T. (2015). Handboek taalgericht vakonderwijs. Uitgeverij Coutinho.
  • Heacox, D. (2010). Differentiatie in de klas – Kinderen en … hun manier van leren. Amersfoort: Kwintessens
  • Klasse (2016). Differentiatie op 4 sporen: “De leerlingen voelen zich begrepen”. Opgehaald van  https://www.klasse.be/70582/differentiatie-met-4-sporen-de-leerlingen-vo...
  • KU Leuven (2017). Remediëren en differentiëren. Opgehaald van https://www.kuleuven.be/onderwijs/ken-je-studenten/heterogeniteit/remedi...
  • Op ’t Eynde P. (2004). Leren doe je nooit alleen: Differentiatie als een sociaal gebeuren. Impuls voor Onderwijsbegeleiding; 2004; Vol. 35; pp. 4 - 13
  • Schoolmakers (2019). Directe instructie. Opgehaald van  https://www.schoolmakers.be/differentieren/modernisering-differentieren-...
  • Sierens E. & Vansteenkiste M. (2009). Wanneer ‘meer minder betekent’: motivatieprofielen van leerlingen in kaart gebracht. Begeleid zelfstandig leren 24: p. 17-36.
  • Steegen A. (2018). Vakdidactiek aardrijkskunde. Kalmthout: Pelckmans Pro
  • Struyven,  K.,  Coubergs,  C.,  Gheyssens,  E.,  &  Engels,  N. (2015). Ieders  leer-kracht.  Binnenklasdifferentiatie  in  de praktijk. Leuven: Acco.
  • Tomlinson C.A. (2017). How to differentiate instruction in Academically Diverse Classrooms. Alexandria: ASCD
  • van der Valk, Ton (2014). Excellentie en differentiatie : Met praktijkvoorbeelden van vo-scholen uit het netwerk van het Junior College Utrecht. Utrecht University Repository.
  • Van der Vegt A.L., Kieft M. & Bekkers H. (2019). Differentiatie in de klas: wat werkt? Opgehaald van https://www.nro.nl/wp-content/uploads/2019/09/Kennisrotonde-publicatie-D...
  • Vermeire A., Desmet L. & Bolle L. (2017). Betrokkenheid bij assessment: elke leerling doet ertoe. Gent: Arteveldehogeschool (onuitgegeven PWO-project).

Arteveldehogeschool

Hoogpoort 15, 9000 Gent

info@arteveldehs.be
Contactformulier

Disclamer - Cookiebeleid - Privacybeleid