Boxtel, C. van, Bulthuis, H., Goudsmit, H., Hooghuis, F., Mulder, B.J., Smulders, P., Stam, B., Steenstra, C., Waskowskij, C., & Weme, B. de. (2009). Vakintegratie in de mens- en maatschappijvakken. Amsterdam: Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken.
Brown, G. (2017). The effects of an integrated curriculum on the achievement and integrative thinking of English learners in high school. Fairfax (VA): George Mason University.
Elwenspoek, K.E.M. (2013). De implementatie van interdisciplinariteit in het NLT onderwijs met behulp van bruglessen. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Science Theses.
Gresnigt, R., Taconis, R., Keulen, H. van, Gravemeijer, K., & Baartman, L. (2014). Promoting science and technology in primary education: a review of integrated curricula. Studies in Science Education, 50 (1), 47–84.
Hattie, J. (2017). Hattie´s updated list of factors related to student achievement: 252 influences and effect sizes. Opgeroepen op 5 juli 2020 van www.visiblelearning.com
Hurley, M.M. (2001). Reviewing integrated science and mathematics: The search for evidence and definitions from new perspectives. School Science and Mathematics, 101(5), 259-268.
Jacobs, H.H. (1989). Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Alexandria (VA): Association for Supervision and Curriculum Development.
Loepp, F.L. (1999). Models of curriculum integration. Journal of Technology Studies, 25(2), 21-25.
Styron, R.A. (2013). Interdisciplinary Education: A Reflection of the Real World. In: Systemics, cybernetics and informatics, 11 (9), 47-52.
Tuithof, H., Bego, J., Béneker, T., Beer, T. de, Bouwmans, M., Duuren, A. van, Melisse, A., Niewold, J., Oorschot, F., Oud, M., Simonse, T., Smit, E., Suijker, J., Westerop, R. van, Wouters, B., Verharen, A., & Visser, A. (2018). Wat werkt als je samenwerkt: voorbeelden van samenwerking tussen gammavakken. Amsterdam: Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken.
Vars, G.F. (2001). Can curriculum integration survive in an era of high-stakes testing? Middle School Journal, 33(2), 7-17.
Wilschut, A., & Pijls, M. (2018). Effecten van vakkenintegratie: Een literatuurstudie. Hogeschool van Amsterdam: Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.