Willen jongeren vergoed worden voor vrijwilligerswerk? Hoe willen zij hun jeugdlokaal inrichten? Zijn ze geïnteresseerd in politiek en vanaf welke leeftijd willen ze stemmen? We vroegen het onze Waddisters.
Het gaat niet goed met het mentaal welzijn van de jongeren. Één op drie jongeren voelt zich niet goed in zijn vel, één op de vijf voelt zich eenzaam en vier op de tien jongeren hebben moeite om in slaap te vallen. Kan een school een rol spelen in het structureel zorgdragen voor het mentaal welzijn van jongeren? We vroegen het aan onze Waddisters in de Waddist-app.
Hoe kijken jongeren van de Waddist-app naar het klimaat? Waddist peilde ernaar in ons vijfde onderzoeksrapport.
Alweer een onderzoeksrapport over leerlingenparticipatie: de cijfers van Waddist en deze keer ook Teacher Tapp Vlaanderen bieden een boeiende blik op leerlingenparticipatie in de praktijk en hoe zowel leerlingen als schoolteams dit in Vlaamse secundaire scholen ervaren.
Op welke manier kunnen jongeren hun stem laten horen op school?
We analyseerden de verschillende vragen die ingestuurd werden door de WADDIST-gebruikers! Bekijk hier de nieuwe factsheet!
Een onderzoeksrapport van de Waddist-app schetst hoe jongeren anno 2022 omgaan met pesten. De Week Tegen Pesten blijkt ook dit jaar weer onmisbaar. Meer dan de helft van de 600 jongeren in de Waddist-app vindt dat hun school pestgedrag meestal niet tot zelfs nooit goed aanpakt.
En dat moet gevierd worden met iets nieuws...
Waddist publiceert vandaag een uitgebreid rapport over de identiteitsbeleving van jongeren, in het kader van de Warmste Week. Opvallend: meer dan de helft van de jongeren op de app geeft aan dat ze meer willen weten en leren over hoe ze voor zichzelf kunnen zorgen.